Je houdt ervan ze of veracht ze de ijzers van PXG! Met hun nieuwe PXG 0311X GEN4 Driving Iron hebben ze een ijzer ontwikkeld voor diegene die een stinger wil slaan.
Trouw aan de ontwerpfilosofie van PXG, begint de 0311X GEN4 Driving Iron met een stuk van vijf keer gesmeed stuk zacht 8620 koolstofstaal. Het multi-smeedproces zorgt ervoor dat de strakste korrelstructuur, structurele stijfheid en constructieconsistentie het ijzer een super gevoel geeft. Het gesmede stalen blok wordt vervolgens CNC-gefreesd voor absolute precisie en de achterkant van het clubhoofd is voorzien van de kenmerkende gewichten van PXG, inclusief het in het midden gepositioneerde verwisselbare gewicht.
Zodra de body CNC gefreesd is, wordt het HT1770 roestvrijstalen, ultradunne slagvlak plasma gelast om het clubhoofd te voltooien. Maar om ervoor te zorgen dat de GEN4 stevig aanvoelt, vult PXG de holle holte met zijn gepatenteerde polymeervijlsel, XCOR. Dit is de geheime toevoeging van PXG die OEM’s zoals TaylorMade en Callaway hebben geprobeerd te repliceren. XCOR is uniek omdat het erg zacht is en in staat is om buitensporige trillingen op te nemen en om het geluid en het gevoel te verbeteren, maar het belemmert of beperkt het buigen van het slagvlak niet, dus afstand wordt niet opgeofferd.
De 0311X GEN4 Driving Iron is verkrijgbaar in rechts- en linkshandige modellen, in Chrome of Xtreme Dark (zwart) DLC-afwerkingen, en kan worden gecombineerd met Steel (True Temper Elevate) en Graphite (Accra iSeries, AeroTech SteelFiber, Aldila NVS Orange Hybrid, Fujikura Pro, KBS Max Graphite en TGI, Mitsubishi MMT, Tensei Blue and Red, Project X Cypher en Riptide, en Graphite Design Tour AD IZ) shafts en zal voor de rond de 275 euro verkrijgbaar zijn.